Let op! Houd onze Facebook pagina goed in de gaten voor al onze acties!

Hoe wordt vroeg opstaan makkelijker? 5 tips!

Terug naar blogoverzicht

De zomer(vakantie) is al bijna weer voorbij! De meeste van ons moeten weer aan het werk of zijn al aan het werk en ook de kinderen moeten weer naar school. Dit betekent; vroeg opstaan. Voor velen het moeilijkste moment van de dag en daarom gaan wij je helpen! Hier een paar tips die je uit je bed laten komen!

1.       Neem genoeg nachtrust

Een goede nachtrust is essentieel voor je gezondheid, niet alleen op fysiek vlak maar ook mentaal. Een goede nachtrust zorgt ervoor dat je lichaam herstelt van de inspanning van de dag ervoor en dat je je energieker en vrolijker voelt. Het is dus belangrijk dat je genoeg slapenuren maakt. Een mens heeft gemiddeld 7 tot 8,5 uur slaap nodig, met uitzondering meer of minder. Ga dus vroeg slapen als je vroeg wakker moet worden!

2.       Geef jezelf de tijd

Niemand wil gehaast zijn of haar morgen beginnen en dit is ook geen fijne gedachte om mee wakker te worden. Zet een half uur eerder de wekker zodat je met de gedachte; ‘ik kan rustig aan doen’, op kan staan. Dit creëert niet alleen rust in je hoofd maar zorgt er ook voor dat je de tijd kan nemen op goed wakker te worden.

3.       Zoek het licht op

Blijf niet in een donkere kamer vlak nadat je opstaat, maar zoek het natuurlijk licht op. Licht is namelijk de natuurlijke indicatie voor het lichaam om wakker te worden. Daarnaast stimuleert zonlicht de aanmaak van dopamine en serotonine. Deze stofjes zorgen er voor dat je je energiek en blij voelt. Doe dus gelijk de gordijnen en rolluiken open nadat je wakker wordt, en maak bijvoorbeeld een ochtendwandeling!

4.       Creëer een routine

Maak een ochtend routine waar je lichaam aan kan wennen. Sta altijd op dezelfde tijd op en weet hoeveel tijd je kwijt bent aan alle bezigheden in de ochtend. Na dit twee weken tot een maand gedaan te hebben, went je lichaam aan de routine en weet precies op welke tijd, het waar aan toe is. Dit maakt opstaan een stuk makkelijker!

5.       Leg je wekker aan de andere kant van de kamer

Als laatste geven we je een klein trucje in het geval de andere tips niet werken; leg je wekker aan de andere kant van de kamer. Het geluid van de wekker zal je moeten uitzetten waardoor je jezelf, in dit geval, verplicht om je bed uit te komen en op te staan.

 
*Disclaimer: Alle tips op dit blog zijn geschreven op basis van de ervaring die de medewerkers van Hake Slaapcomfort over de afgelopen 50 jaar hebben opgedaan. Daarbij willen we vermelden dat onze tips niet bindend zijn. Hake Slaapcomfort wil haar klanten helpen bij het oplossen van hun slaapproblemen en hierbij zullen de tips op dit blog altijd van suggestieve aard zijn.



© 2019 Hake Slaapcomfort - Website: MartinMedia.nl | Colofon | Sitemap